• Boldog Zoltán

    „Forradalom előtti hangulat”?

    A magyar nyelv és irodalom kerettanterv-javaslatairól szóló cikksorozatunk záró jegyzetét olvashatják tanulságokkal, ötletekkel és helyzetértékeléssel.

  • Irodalmi Jelen

    „A másik irodalomtanítás”

    Fűzfa Balázs tankönyvszerzőt, pedagógust, irodalomtörténészt, a magyar nyelv és irodalom kerettanterv B verziójának kidolgozásában résztvevő szakembert egy Skype-interjúban kérdeztük a nyilvánosság elől eltüntetett változatról, hitvallásáról és alternatív megoldásokról.

     

  • Irodalmi Jelen

    „Időrendiségében lezsírozott kánonterror”?

    INTERJÚ

    Néhány magyar szakos középiskolai tanárt, valamint a Magyartanárok Egyesületének alelnökét kérdeztük a magyar nyelv és irodalom kerettantervének két verziójáról, amelyek közül egyik csak félhivatalosan került a nyilvánosság elé. Válaszaikat olvashatják.
    Kapcsolódó anyag: írásaink a kerettanterv-javaslatról

  • Egy élményközpontúságra koncentráló óra (Forrás: espresso.hu)
    Boldog Zoltán

    Kivezetés a szépirodalomból

    A magyar nyelv és irodalom kerettanterv-javaslatának két verziója közül az egyiket a nyilvánosságra hozatal közben letiltotta a kormány. Ráadásul azt, amelyik a felzárkózást jelenthette volna a diákoknak szövegértésben. Helyette a rendszerváltás előtti szintet célozta meg.