Ugrás a tartalomra

A Yorick Stúdió a temesvári Román Drámafesztiválon


A marosvásárhelyi Yorick Stúdió két előadása kapott meghívást a temesvári Román Drámafesztiválra <http://www.tntimisoara.com/festival.html&gt;.

Az idei válogató – Mihaela Michailov kritikus, drámaíró – a Stop the tempo és a 20/20 című előadásokat hívta meg a kortárs román drámák legjobb színreviteleit felvonultató a fesztivál versenyprogramjába.
A Stop the tempót április 12-én hétfőn délután 5 órai kezdettel láthatja a temesvári közönség a Sala 2 nevű teremben. A 20/20 előadására másnap, április 13-án kedden este 9 órakor kerül sor ugyanazon a helyszínen.
A fesztivál előadásaira jegyek a Temesvári Nemzeti Színház jegyirodájában kaphatók.
 

 

Stop the tempo
Yorick Stúdió, Marosvásárhely
Szerző: Gianina Cărbunariu
Fordító: Demény Péter
Rendező: Sebestyén Aba
Zene: Kónya-Ütő Bence
Dramaturg: Boros Kinga
Játsszák: Csíki Hajnal, Kiss Bora e.h., Bányai Kelemen Barna
Az előadás időtartama 1 óra, szünet nélkül.

 

Szelíd anarchia
A szereplők: két nő, egy férfi. Az alaphelyzet ellenére Gianina Cărbunariu darabja nem szerelmi háromszög. Életérzés.
Három fiatal esetleges találkozásából cinkosság születik, szövetség a kötelező trendiség, a látszat-élet ellen. Három dühös, fáradt magány talál értelmet és megmagyarázhatatlan, zsigeri boldogságot, amikor egy sötét és csendes pillanatra lekapcsolja a túlpörgött világot az áramról. A hősies világmegváltások kora azonban lejárt. A Stop the tempo szárazon és tárgyilagosan közli, hogy csak betagozódni lehet.
 

 

20/20
Yorick Stúdió, Marosvásárhely & dramAcum, Bukarest
Író-rendező: Gianina Cărbunariu
Látvány: Maria Draghici
Fordító, dramaturg: Boros Kinga
Játsszák: Virgil Aioanei, Bányai Kelemen Barna, Berekméri Katus, Carmen Florescu, Mădălina Ghiţescu, Korpos András, Rolando Matsangos, Sebestyén Aba, Cristina Toma, Tompa Klára
Az előadás időtartama 2 óra, szünet nélkül.
20per20.wordpress.com <http://20per20.wordpress.com/&gt;

 

Tessék, poftiţi!
A 20/20 a román-magyar társadalmi együttélést, a kétnyelvűséget és az ezekből adódó emberi helyzeteket és konfliktusokat, konkrétan az 1990 márciusában Marosvásárhelyen lezajlott etnikai zavargásokat a színház eszközeivel tematizálja. Elővehető színdarab híján a Yorick csapata mintegy a várost kérte fel társszerzőnek: több mint ötven, az eseményekben részt vevő, vagy azok hatását közvetve megélő vásárhelyi személyes elbeszélése adja a kiindulópontját Gianina Cărbunariu anti-történelmi drámájának. A 20/20-ban nincsenek hősök vagy eszmék, az előadásnak nem célja az igazságtevés, sem a rekonstrukció. A felvillanó helyzetek, eseményszilánkok épp azt mutatják, hogy hiányzik az egyetlen, mindenekfelett álló nézőpont, amelyből a fekete március felelősségteljesen átlátható, feldolgozható, értelmezhető volna. Ami marad, az a megőrzött részletek és az örökölt történetek néha felkavaró, néha groteszk igazsága, és a posztmárciusi valóság kérdéssora.
Az előadás jó szakmai visszhanggal szerepelt novemberben a budapesti Kortárs Drámafesztiválon és márciusban a debreceni DESZKA Fesztiválon, valamint meghívást kapott a júniusban sorra kerülő Pécsi Országos Színházi Találkozóra.