-
Birta-Székely Noémi
Reform és korszerűsítési tendenciák a tanárképzésben[1]
Célszerű megkülönböztetni a pedagógus tudását a gyakorlati tevékenységekhez való viszonya szempontjából. Az ismeretek jelentős részét a pedagógusok, pedagógusjelöltek könyvekből, előadásokból szerzik meg. Ezeket reprodukálni és értelmezni is kiválóan tudják, gyakorlati tevékenységükre azonban nem hat -
-
Birta-Székely Noémi
Az évszakok születése
Álmában már látta megelevenedni azt a történetet melyben megszületett a nyár, az ősz, a tél és a tavasz -
Varga Melinda
Egy pedagógus a személyiségével dolgozik
Birta-Székely Noémivel a fejlesztő irodalomterápiáról, a pedagógusok önismeret-fejlesztéséről, a versek esztétikai értékéről, az irodalom- és művészetterápia iskolai hasznáról beszélgettünk. A novemberi hónap alkotójával készült anyagunk beharangozza a Pszichologosz nevű új rovatunkat is, amelyben az irodalom, a művészetek és a pszichológia viszonyával foglalkozunk.
Dr. Birta-Székely Noémi (1975, Szilágysomlyó) egyetemi docens, irodalomterapeuta. 2001-től a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetemen dolgozik pedagógusképzésben. 2010-től publikál meséket, verseket a Szivárványban, Bárkában és Hepehupa folyóiratokban. 2019-ben alapító tagja a Kolozsvári Könyvklubnak, ahol tematikus programokat, gyermek- és magyar kortárs irodalmi rovatot, podcast-sorozatot szerkeszt. 2022-ben irodalomterapeuta végzettséget szerez a Pécsi Tudományegyetemen. Állandó csoportjai: két tematikus csoport: Pedagógus vagyok! gyakorló pedagógusoknak, LélekErő nőknek; és A könyvespolc előtt általános csoport felnőtteknek.