Ugrás a tartalomra

Othello színpadon és vásznon

Június 1-jén és 2-án, szerdán és csütörtökön este 7 órától ebben az évadban utoljára tűzi műsorra az M Studio az Othello és hőn szeretett Desdemonája (rendező: Mihai Măniuţiu, koreográfus: Uray Péter) című előadást.

Az évadzárás alkalmával az M Studio egy ingyenes kísérőprogrammal is megajándékozza nézőit. 3-án, pénteken este 7 órától a Lajtha László Stúdióteremben az érdeklődők megtekinthetik a filmtörténet egyik leghíresebb Shakespeare-filmjét, az Orson Welles rendezte Othellót. A vetítés után beszélgetésre kerül sor, melynek témája: Shakespeare Othellója színpadon és vásznon. A filmvetítésre és az azt követő beszélgetésre az M Studio és a MUKKK Kulturális és Ifjúsági Egyesület közös szervezésében kerül sor.

Az előadások és a filmvetítés helyszíne a Lajtha László Stúdióterem.

Az előadásokra jegy a Városi Kulturális Szervezőirodában (jegypénztár) vásárolhatók: hétfőtől csütörtökig 11–16, pénteken 11–13 óra között, valamint helyszínen előadáson előtt egy órával. Jegyfoglalás a 0729-016701-es telefonszámon, SMS-ben vagy az office@m-studio.ro e-mail címen (név, igényelt jegyek száma).
A vetítésre a belépés ingyenes.

Othello és hőn szeretett Desdemonája
William Shakespeare műve nyomán
tragikomédia krízis idejére
román nyelvű feliratozással

Szereposztás

OTHELLO - GYÖRGYJAKAB ANDRÁS
DESDEMONA, Othello felesége - GYÖRGYJAKAB ENIKŐ M.V.
A HÁROM JAGO - DÁVID ATTILA PÉTER, NAGY ATTILA, SZEKRÉNYES LÁSZLÓ
EMILIA - POLGÁR EMÍLIA
FÉRFI - BAJKÓ LÁSZLÓ
NŐ - NAGY ESZTER

Rendező: MIHAI MĂNIUŢIU
Szövegkönyv: MIHAI MĂNIUŢIU
Koreográfus: URAY PÉTER
Dramaturg: MÁRTON IMOLA
Díszlet- és jelmeztervező: ADRIAN DAMIAN
Zene: ŞERBAN URSACHI

„Uray Péterrel és az M Studio kiváló társulatával együtt olyan előadást szerettem volna létrehozni, amelyben a tragédia és a komédia nem zárja ki, épp ellenkezőleg – vonzza egymást. Olyan előadást, amelyben a komikum szüli a drámát, a dráma pedig mély burleszk visszhangokkal rendelkezik.”
Mihai Măniuţiu

„Mihai Măniuțiu beilleszt az előadásba néhány kulcsképet, amelyek megerősítik az ő rendezői olvasatát: párnákat, zenegépet, lélegeztetőgépet és játékgépeket. Az álom és a valóság közötti határok elmosódnak: Desdemona egy figyelmeztető álomból fulladozva ébred fel. Találkozik Othellóval, majd egy eltáncolt bluesban fonódnak össze, egy klubban, ahol egy megtriplázott Jago a játékgépek fogantyúja általi szerencséjét keresi.”
Cristina Modreanu, Art Act Magazine