Nacsinák Gergely András (Fotó: Török Máté)

    1977-ben született Budapesten. Tanulmányait a Tan Kapuja Buddhista Főiskola vallásbölcseleti szakirányán, és a Thesszaloniki Arisztotelész Egyetem Teológiai Karán végezte.

    Első kötete a Kairosz Kiadónál jelent meg A szem böjtje címmel, 2003-ban. Azóta folyamatosan publikál, esszéket, novellákat és teológiai tanulmányokat ír, műfordít angol és görög nyelvből, ezen kívül alkalmazott dalszövegíróként is tevékenykedik.

    Rendszeres szerzője a Liget, a Pannonhalmi Szemle és a Vigilia c. folyóiratoknak.

    Főállású ortodox pap a Konstantinápolyi Egyetemes Patriarchátus Magyarországi Exarchátusában.

     

     

    Önálló kötetek:

    • A szem böjtje. Kairosz, 2003.
    • Áthosz, a Szent Hegy. Kairosz (Soós Sándorral közösen), 2004.
    • Útra hullt gyümölcs – Kulturális barangolások görög földön. Kairosz, 2007.
    • Fragmenta Christiana. L’Harmattan, 2009.
    • Oszlop a hegyen Stylita Szt. Simeon életrajza (bevezető tanulmány). L’Harmattan (a forrásszöveg fordítása: dr. Bugár M. István), 2009.
    • Jóga a középkori Európában?A Jézus-ima története és a hészükhazmus keleti kapcsolatainak kérdései. Kairosz, 2010.
    • Prokatekészisz. Editura Reintregiera, 2011.
    • A könyv és a sivatag – válogatott tanulmányok. Bizantinológiai Intézeti Alapítvány, 2013.
    • A másik útvesztő – válogatott esszék. Liget Kiadó, 2015.
    • A Tigris tíz szeme. Kairosz, 2016.
    • Széltornya – három emeletnyi esszé. Liget Kiadó, 2019.
    • KopóNapok – válogatott esszék. Magánkiadás, 2022.
    • A lélek határai. Vigilia Kiadó, 2023.

     

    Fordításkötetek:

    • Vasziliosz Gondikakisz archim: A Bemenet Himnusza – Az egység misztériumának liturgikus tapasztalata az Ortodox Egyházban. Bizantinológiai Intézeti Alapítvány, 2005.
    • Adj áldást, atya! – Találkozások huszadik századi görög atyákkal.  L’Harmattan, 2007.
    • Haralambosz Papadópulosz: A kereszténység öröme. Szemelvények Haralambosz Papadópulosz atya írásaiból. Konstantinápolyi Egyetemes Patriarchátus Magyarországi Orthodox Exarchátusának Szent Hierotheosz és Sazent István Egyházközsége, 2019.
    • Khrisztosz Jannarasz: Az ortodox keresztény hit alapjai. Bizantinológiai Intézeti Alapítvány, 2021.

     


    (Fotó: Török Máté)

  • Kép: Török Máté
    Nacsinák Gergely András

    A remeték fohásza

    ő ki a hajnal előtt jár mécslángként a hegyeken illan amint a nap eljő nyargal a köd hátán százszemű harmat nézi hol jár merre tekereg csendül a gyermekláncfű zizzen a búzavirág
  • Nacsinák Gergely András

    A Négycentes esszék-sorozatból

    A semmiség műfaja

  • Juhász Kristóf

    Hangsúlyok helyeződnek át

    Beszélgetés Nacsinák Gergely Andrással

    – Mielőtt találkoztunk a budai Kelet Kávézóban, utánanéztem, mit csináltál itt legutóbb: Arcimboldo rémálmai, avagy az arc naturalizálása a modernitás kezdetén címmel tartottál előadást. Itt találok egy kapaszkodót sokrétű munkásságod szövetében, az ortodox ikont, ami szintén portré. Az ikonok és Arcimboldo reneszánsz furcsaságai között nagy távolság van. Te ezt hogyan hidaltad át, illetve milyen a viszonyod egyáltalán a portréhoz?

  • Nacsinák Gergely András

    A szamariai asszony vasárnapja: Kút és vödör

    Vasárnapi prédikáció

    Ma a vödörről szeretnék beszélni.
    Amikor az Úr és a szamariai asszony találkoznak Jákob kútjánál, és Jézus azt mondja: inkább neked kellene tőlem vizet kérned, az asszony ezzel vág vissza: „hiszen vödröd sincsen, a kút pedig mély”. Kétféle mélységről van szó ebben a történetben – a kútról és a lélekről. Az asszony a kút mélységéről beszél, az Úr pedig az asszony lelkének mélyeiről.

  • Rimóczi László

    Az optikai csalódások gyönyöre

    „Témáit kellő alázattal kezeli, akár a hibák szépségéről, akár a költészet és az okkultizmus közti kapcsolatról ír. Semmi sincs túlvilágítva vagy elkenve: a szerző a saját gondolatkörnyezetét, élményeit és világnézetét megdöbbentő érzékenységgel ábrázolja, sűríti, sajátos, letisztult látásmódjával pedig hatásosan érzékelteti is velünk.”

  • Nacsinák Gergely András

    A Cianotypiae-sorozatból

    Török Máté képeihez

    Amíg én is itt laktam a házban, a tisztáson, az erdő közepén, én sem tudtam, mi az erdő. El kell menni innen ahhoz, hogy megtudd. És visszanézni. Akkor, de csakis akkor, egy csapásra megérted.