• Fotómondó – 1. rész

    Méhes Károly és Székelyhidi Zsolt képes versei

    szeressen 
    mindenkit
    szerteszét

  • Jász Borbála

    „Az első fénykép, látod, én vagyok...”

    Székelyhidi Zsolt fotóihoz

    Székelyhidi Zsolt író, költő, fotográfus, zenész, aki reneszánsz mesterként alkotja meg korunk arcképcsarnokát. „Az arc érdekel. És aztán, egy kicsit messzebbről szemlélve, a hozzácsatolt test. Az apró hibák, egyenetlenségek, a pórusok furcsa lukacskái. A hajlások, tekeredések, gyűrődések, húzódások. És a végén mégiscsak az ott rejtező szépség. A részletekből kibontakozó, de egészében csak azért is láthatóvá váló tünemény. Ezt felfedezni az arcban. A testben. És megmutatni.

  • Szláv lány az apjával
    Izer Janka

    Jan Saudek – avagy a meztelenség dicsérete

    Néhány héttel ezelőtt hallottam a hírt: egy floridai iskolában a szülők botrányt csaptak, amiért a diákoknak egyik órán bemutatták Michelangelo Dávidját, amely szerintük erkölcstelen, szeméremsértő. Megdöbbentett ez a prüdéria és álszemérem, és eltűnődtem, hogyan és miért is ábrázolták az emberi testet az őskorban, az ókorban vagy a reneszánszban.

  • Pusztai Ilona

    A tiszta látás a tisztánlátás művészetéhez

    Néhány hónapja ünnepelte Nádas Péter nyolcvanadik születésnapját, s ennek alkalmából megajándékozta olvasóit. A Jelenkor Kiadó publikálta az író legszemélyesebbnek tartott művét, a Rémtörténetek című regényét, valamint az Egy teljes év – Beszélgetések Nádas Péterrel című interjúkötet, amely Károlyi Csabával több mint egy éven át Zoomon folytatott  beszélgetéseik szerkesztett változata. Végül a Deák Erika Galériában megnyílt Nádas Péter Minimo (Minimális) című fotókiállítása, és ehhez kapcsolódóan megjelent a kiállítás fotóanyagát és egy eddig teljes terjedelmében nem olvasható esszét, A sötétség színeint tartalmazó album a Galéria gondozásában.

  • Szöllősi Mátyás

    Transzszibériai Expressz

    Szöllősi Mátyás 2019-ben a Transzszibériai Expresszel utazott egészen Ulan-Udéig. A vonatúton készült fotósorozatát közöljük.

  • Szöllősi Mátyás

    Pásztorok

    Fotósorozat
    A pásztorok tavasszal, a hagyományok szerint Szent-György napkor hajtják ki az állatokat. A Nagy-Hagymáshoz közeli esztenán is április végétől szeptember közepéig, az első fagyokig tartózkodnak. – Szöllősi Mátyás fotósorozata.
  • Irodalmi Jelen

    Ózdtól a Sziget Fesztiválig: a képekkel mesélő Benkő Imre

    Szórt, szürke fény, a film szélét jelző Leica-kocka a képen, esszésorozatok fotókból – Benkő Imre fotográfus védjegyei ezek. Aki egyszer megismeri világát, nem tud szabadulni tőle, legyen az az ózdi kohászat képben elbeszélt pusztulásregénye, vagy a Sziget Fesztivál örökké változó arca. A Magyar Művészeti Akadémia kiadója lenyűgöző album-monográfiát jelentetett meg Benkő Imréről, a FUGÁ-ban mutatták be a kötetet.

  • Irodalmi Jelen

    A teremtés első pillanata – Géczi János kisesszéje Lukácsi Ákos Izland-fotóihoz

    A kényes hangulatokra vágyó Teremtő a művészek eljárását használta: egységessé alakította, homogenizálta az egykor amúgy maga teremtette, részletekben bővelkedő, tagolt látványt.

  • Irodalmi Jelen

    A hónap alkotója – Sós Dóra: Az oneironauták tévedése – versciklus kaleidoszkóppal

    Míg a megértés megsokszorozza a világot,
    a megélés csak önmagát mutatja föl,
    teljes egyszerűségében.
    Az egyik viszonyít, a másik leválaszt.

  • Irodalmi Jelen

    Decemberi hold – Csepcsányi Éva vers/képei

    A csóré gallyak mint jajgató cigánylányok forognak ugyan
    ki vetne ügyet rájuk a paplak eleji vén fenyők összehajolnak
    zúgásuk kerek idegen honnan szállhatott magjuk a föld agg
    mint a mondák mohó ágak marnak a Hold puha testébe

  • Irodalmi Jelen

    Deus ex xxxxxxx – Tóth György fotónovellája

    A kép (s különösen a fotó) külön életet él. Azáltal, hogy az információt, mint valóságost közli, egyetlen körülhatárolt síkba rendezve, kiszolgáltatottja lesz a rajta kívülálló valóságnak. Ő, aki diktált, meghajolni kényszerül. Az élete annyi, amennyit adnak neki; a jelentése annyi, amennyit látnak benne; a sorsa az, amivé válik.

  • Irodalmi Jelen

    Makkai Bence fotógalériája

    Makkai Bence fotógalériája

  • Irodalmi Jelen

    Kmetovics Milán fotói

    Kmetovics Milán fotói

  • Irodalmi Jelen

    Fotóművészet

    Klasszikus magyar és külföldi fotográfiák

  • Irodalmi Jelen

    Gulyás Miklós: Keleti pályaudvar

    Gulyás Miklós: Keleti pályaudvar című fotógalériája

  • Irodalmi Jelen

    Hajas Tibor galériája

    Hajas Tibor galériája

  • Irodalmi Jelen

    Monica Hayes fotói

    A művészet különböző megnyilvánulásai már gyerekkorom óta bűvöletbe ejtettek. Az évek folyamán flörtöltem az írással – verseim és rövidprózáim irodalmi lapokban és antológiákban jelentek meg – és a grafikával is – ez utóbbi a Fata morgana című kiállításban materializálódott. De valami hiányzott... Amikor édesanyám, Irina Brunhilde Nedelciu – aki megajándékozott a természet és a művészet iránti fogékonysággal – megvette első fényképezőgépemet, felfedeztem egy elbűvölő világot és egy egyedi kifejezésmódot, amely lehetővé teszi a legmélyebb érzések és gondolatok elemzését és kivetítését. Férjemnek, Phillip Hayesnek köszönhetően – akitől sokat tanultam – performánsabb gépekkel kezdtem dolgozni, és ma már a képek számítógépes feldolgozása sem idegen számomra.

  • Irodalmi Jelen

    Somogyi Laura galériája

    Somogyi Laura galériája

  • Irodalmi Jelen

    Sütő Zsolt fotói

    1975-ben születtem Marosvásárhelyen. Időnként fotózok, írok, vagy fotóinstallációkat bütykölök.

  • Irodalmi Jelen

    Sütő Zsolt fotói "Happy"

    Van egy minősége a felnőtt tudatnak, ami nagyon kevesünkre jellemző. Azokról beszélek, akik megengedik magunknak, hogy ne hazudjanak. Egy pillanatra, és nem többre: amikor megnyomom az exponáló gombot.